سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نمایش تصویر در وضیعت عادی


 
قالب وبلاگ
با سلام 

پس شنیدن خبر هجرت استاد فاضل و عزیز دکتر شاکر بر خود لازم دانستم ضمن ابراز مراتب تأسف و تأثر خود برای دانشگاه قم، چند سطری را در تجلیل از مقام علمی و اخلاقی ایشان بنویسم تا به تأسی از  روایت: ( من لم یشکر المخلوق لم یشکر الخالق) شاکر درگاه خداوند منان بر نعمت استفاده از محضر این استاد واقعا تمام! باشم. هر چند که تجلیل از ایشان توسط چون منی در این سطور نگنجد که فرمود: (من علمنی حرفا فقد صیرنی عبدا):
1- ایشان با وجود تسلط بر مباحث و نظریات مختلف حوزه علوم قرآن و حدیث به ویژه خاورشناسان و مطالعه مقارن و تطبیقی قرآن و عهدین، الگوی تواضع و خاکساری هستند. و بنده چه درسها که از این منش ایشان نیاموختم.
2- ایشان دارای نظرات بدیع و منحصر به فرد در موضوعات مختلف علوم قرآنی هستند که  به دور از هیاهو و جنجال و به طور مستدل و با نهایت ادب و احترام، نظرات خود را تقریر و بیان می نمایند. و استفاده ای که حقیر در کلاس درس وی از این نقطه نظرات و شیوه بیان آن ها، بردم وصف نشدنی است.
3- از نکات جالب توجه در کلاس ایشان آغاز کلاس با تلاوت آیاتی از کلام الله مجید است که طروات و معنویتی خاص به کلاس می بخشید و جالب تر آنکه وی بسان استادی تمام عیار نکات تجویدی و وقف و ابتدا را متذکر می شدند و بنده نیز از تذکرات ایشان بی نصیب نماندم
4- درِ اتاق ایشان همیشه به روی دانشجویان باز بود و بنده به شخصه در طول دوره ارشد مشاوره های مختلف و  بسیار سودمند و دلسوزانه ای از ایشان دریافت کردم با وجود این که ایشان رسما نه استاد راهنمای بنده بودند و نه استاد مشاور.

نکته آخر اینکه اطمینان دارم ایشان هر جا که باشند منشأ خیرات و برکات خواهند بود ولی متأسفانه دانشگاه قم، این مأمن طالبان معارف دینی و قرآنی، از این برکات محروم خواهد شد.

در اتنها  توفیق روز افرزون استاد فرزانه جناب آقای دکتر شاکر را از درگاه احدیت مسألت دارم.
25/ 11 /1393
جاسم دریس

 

دانشگاه تربیت مدرس

[ شنبه 93/11/25 ] [ 5:59 صبح ] [ مدیر ] [ نظرات () ]
.: :.

درباره نویسنده


مدیر وبلاگ : مدیر[20]
نویسندگان وبلاگ :
ملیحه قاین ابراهیم آبادی (@)[1]

فیصل جلالی (@)[0]

فاطمه میری (@)[0]


این وبلاگ برای بزرگذاشت مقام علمی و شاگردپروری استاد محمد کاظم شاکر یک وبلاگ گروهی راه اندازی شده است و آنانی که شاگرد ایشان بودند یا با آثار ایشان آشنایند، می توانند، هر خاطره و تجربه و نکته آموزه ای که از تدریس ها و راهنمایی ها و آثار ایشان دریافتند، به منظور سپاسگزاری از زحمات علمی ایشان منتشر کنند. اینجانب در این خصوص چند تقاضا دارم: اولاً، نظرها و پیشنهادهای خود را راجع به این مطلب منعکس فرمایید. ثانیاً، دوستانی که تمایل دارند، عضو این وبلاگ شوند و مطلب خود را در آن انتشار دهند، یادآور شوند. ثالثاً، کسانی که تمایل به عضویت در وبلاگ را ندارند، لااقل در حد یک پاراگراف درباره ایشان مطلبی را بفرستند تا در وبلاگ منتشر شود. ارادتمند دوستان

موضوعات

آرشیو مطالب

شمار بازدیدها


بازدید امروز: 7
بازدید دیروز: 2
کل بازدیدها: 6199