سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نمایش تصویر در وضیعت عادی


 
قالب وبلاگ

با اهداء ادب و سلام

از شنیدن خبر محرومیت دانشگاه قم از فضل وجود استادی فرهیخته و عالمی وارسته  در فصل بازگشایی دومین نوبت  آموزشی دانشگاه ها و آغاز ترنم علم و دانش، شوق ستیزانه و البته تأمل برانگیز است و در راستای حرکت جمعی دانشجویان و دانشگاهیان  و با فراهم نمودن فرصتی که به همت  ستودنی جناب دکتر نکونام برای سخن با ایشان پی ریزی گردیده استفاده کرده و اگر به سهم خود وظیفه ای داشته باشم  دو سخن دارم: یک با دانشگاه قم و دو با حضرت استاد.

اما دانشگاه محترم قم  که گرانسنگی نام خود را از علم، معرفت، حکمت، اندیشه، تفکر و اخلاق علمی و عملی عالمان و علم آموزان خود بر گرفته است البته که نکوداشت زیت فکر، شموخ همت و رسوخ درایت جناب دکتر شاکر که خود نکودولتی در دانشگاه قم بوده است بر او فرض است. چرا که سال ها از منبع زلال ایمان، معرفت، تعهد و دانش وی سیراب گردیده و بویژه فضل وجود او در گروه علوم قرآن و حدیث و گرانسنگی وی در آموزه های اندیشه معاصر قرآن پژوهی که همواره شوق بیشتر یافتن را در جان دانشجویان برافروخته، با دارا بودن ویژگی های بی بدیل اخلاقی و رفتاری و داشتن حسن سلوک، تواضع و فروتنی، جدیت و پشتکار، ژرف اندیشی و شیدایی به خدمت و خدمتگذلری بر بضاعت افضال و حسن افکار و افعال او افزوده است، اما چرا دانشگاه محترم قم رنج ها و مرارت ها و ستمی بر شانه دانشمندانش فرو باریده که اصحاب علم و اشخاص فضل و ارباب معرفت را جز گریز از دایره ضیق او چاره ای بازنگذاشته و هجرت و هجران را بر ماندن و خدمت وانهاده است.

دانشگاهی که جایگاه رفیع خود را از فضل وجود خردورزان و عالمان یافته و بر تارک اندیشه ایشان خود را بنا نهاده است، چه زود قدر وجودشان را با صندلی خالیشان ارج نهاد و حرمان و محرومیت را به جای فرصت و حفاظت باز نشاند. گرچه پایان این چنین خدمت اساتید شما آغاز بلند پروازانه تری را نوید می دهد؛ اما مشفقانه از مسئولان دانشگاه و همکاران گروه ها خواستاریم صعود خود را در سقوط جایگاه دیگران نیابیم و هدف را اعتلا و نه قله ها بر شماریم.

خبرهای ناگوار در مضیقه بودن اندیشه های اساتید و برنتابیدن افکار مخالف و محدودیت های درسی و پژوهشی ایشان در مدت دوران تحصیل ما در آن دانشگاه ترجیع بند ترم های تحصیلی دانشجویان  بوده است و این نه بر دانشگاه سزاوار  است و نه شایسته آن مسئولان است که بسیاری شان در کنار درجات علمی خویش، حجتی بر اسلام و آیتی بر الله نام دارند. بذل مرحمت فرمایید دانشمندان ما را که عصاره اندیشه های دینی  و پیام های  معاصر جهانی اند محافظت نمایید.

اما جناب استاد دکتر شاکر گرامی!

الذین آمنوا و هاجروا و جاهدوا فی سبیل الله باموالهم و انفسهم اعظم درجة عندالله و اولئک هم الفائزون.

تو از هر در که بازآیی بدین خوبی و زیبایی/ دری باشد که از رحمت بروی خلق بگشایی

ان لک لاجرا غیر ممنون.

همه جای این وطن سرای شماست و کرسی تدریس شما نه به آب و خاک که به وسعت جان دانشجویان شما نهاده شده و بوی تغییر مهر ابطالی است بر ماندن در حصارها و گرفتار تکرار شدن ها.

شما هرجا که باشید آن جا را از منظر خویش تازه تر می سازید و به زیباتر سرودی خواهید سرود.

شکست بر شما چیره نیست؛ چرا که از شور علم و شوق عشق روبیته تنید و جایی را به از جای دگر، از بحر وجود خویش لبریز می کنید.

موفقیت شما آرزوی ما و سلامتیتان دعای ماست.

معصومه ریعان دانشجوی دکتری دانشگاه قم


[ سه شنبه 93/11/28 ] [ 10:19 عصر ] [ مدیر ] [ نظرات () ]
.: :.

درباره نویسنده


مدیر وبلاگ : مدیر[20]
نویسندگان وبلاگ :
ملیحه قاین ابراهیم آبادی (@)[1]

فیصل جلالی (@)[0]

فاطمه میری (@)[0]


این وبلاگ برای بزرگذاشت مقام علمی و شاگردپروری استاد محمد کاظم شاکر یک وبلاگ گروهی راه اندازی شده است و آنانی که شاگرد ایشان بودند یا با آثار ایشان آشنایند، می توانند، هر خاطره و تجربه و نکته آموزه ای که از تدریس ها و راهنمایی ها و آثار ایشان دریافتند، به منظور سپاسگزاری از زحمات علمی ایشان منتشر کنند. اینجانب در این خصوص چند تقاضا دارم: اولاً، نظرها و پیشنهادهای خود را راجع به این مطلب منعکس فرمایید. ثانیاً، دوستانی که تمایل دارند، عضو این وبلاگ شوند و مطلب خود را در آن انتشار دهند، یادآور شوند. ثالثاً، کسانی که تمایل به عضویت در وبلاگ را ندارند، لااقل در حد یک پاراگراف درباره ایشان مطلبی را بفرستند تا در وبلاگ منتشر شود. ارادتمند دوستان

موضوعات

آرشیو مطالب

شمار بازدیدها


بازدید امروز: 7
بازدید دیروز: 0
کل بازدیدها: 6173